2013 m. vasario 17 d.

Ben Davis - Do Life

Su pavydu skaitydavau ir žiūrėdavau, klausydavausi istorijų apie maratono bėgikus, apie tuos, kurie sugeba įveikti po 42,2 km beveik kiekvieną savaitgalį. Tam reikia talento, tam reikia gimti atletu, eilinis žmogus tiek nenubėgtų buvo mano pasiteisinimas net nebandyti. Prieš porą metų naršydama internete visai atsitiktinai pamačiau youtube filmuką. Filmuką, kuris vadinosi My 120 pound journey (liet. Mano 55 kg kelionė). Paprastas eilinis amerikietis, toks, kokį tikriausiai visi įsivaizduojame, kai galvojame, kad Ameriką puola siaubinga nutukimo epidemija. Vieną dieną jis nusprendė, kad viskas, gana, metas kažką keisti. Ir užsiregistravo savo pirmajam 5 km bėgimui. Ir būdamas eiliniu paprastu amerikiečiu, sveriančiu 170 kg, jis pradėjo bėgioti. Iš pradžių lėtai, neužtikrintai. Finišavo 5 km varžybose. Tada 10 km. 15 km. Pusmaratonis. Maratonas. Dar vienas ir dar vienas. Triatlonai. Pusė Ironman'o triatlono. Visas Ironman'as. Istorija tikrai įkvepianti, o filmukas nuotaikingas. Ben'as savo bėgiojimo pasiekimus ir tiesiog kasdieninius pasiekimus pradėjo įamžinti tinklaraštyje Ben Does Life (liet. Benas gyvena) Tai vienas iš tų tinklaraščių, kurie visada pakelia nuotaiką (ir vienas tų, kuriuos perskaičiau nuo pradžios iki galo) ir skatina varstytis batelius ir keliauti lauk. Kad ir 5 km. Kad ir 3 km. Svarbu išeiti.
Ben'ą susirado leidėjai ir pasiūlė parašyti knygą, pasidalinti patirtimi. Ką jis ir padarė. Paskutiniąją 2012-ųjų dieną išėjo Ben Davis knyga Do Life (liet. Gyvenk). Knygoje gana nuoširdžiai pasakojama apie tai, kaip viskas prasidėjo, kaip Ben'as jautėsi ir kaip bėgimas pagerino jo gyvenimo kokybę. Trumpai aprašomos ir Ben'o varžybos, pateikiama informacija pradedantiems bėgikams, treniruočių planai. Aš knygoje pasigedau Ben'o humoro ir platesnių pasakojimų. Trečdalį knygos sudaro tušti "Užpildyk pats" tipo lapai, skirti besitreniruojantiems įvairiems nuotoliams (visiškas popieriaus gadinimas, mano nuomone). Nors pati istorija mane labai žavi, bet knyga ir istorijos atskleidimo kampo pasirinkimas (už kurį reiktų "dėkoti" leidėjams) man ne itin prie širdies. Vis tik, tikiu, kad ji kažką tikrai įkvėps išbandyti savo jėgas bėgimuose.

A huge clue that will help you figure out where you're going wrong is to look at the things that you're doing in secret. Keeping secrets and hiding certain behaviors from people around you are sure signs that these actions are dragging you down. Do you sneak a cigarette in secret when you're feeling stressed or down a quick shot when nobody's looking?
(Jei norite suprasti, ką darote neteisingai, pažvelkite į tai, ką darote slaptomis. Paslaptys ir tam tikro elgesio slėpimas nuo šalia esančių žmonių yra aiškūs ženklai, kad būtent šie poelgiai Jus traukia į dugną. Ar slapta surūkote cigaretę, kai jaučiatės įsitempę ar galbūt išlenkiate taurelę, kai niekas nežiūri?)*

They were real runners. And what was I? I looked at them in awe, thinking that they were different from me - a different species entirely. I didn't realize then that the only difference between being a runner and not being a runner is simply the act of running.
(Jie buvo tikri bėgikai. O kas buvau aš? Aš žiūrėjau į juos su nuostaba, galvodamas, kad jie buvo kitokie nei aš - visiškai kita rūšis. Tuo metu aš nesupratau, kad vienintelis skirtumas tarp buvimo ir nebuvimo bėgiku yra paprasčiausias bėgimo veiksmas.)*

*Citatų vertimas į lietuvių kalbą yra laisvas, nebūtinai visiškai atitinkantis originalą, todėl prašome nesipiktinti mano kaip vertėjos kvalifikacijos trūkumu :)

1 komentaras:

  1. Nusipirkau bėgimo kelnikes šiandien, ir tikiuos striukytę pavyks pakeist į didesnį dydį, ir teks smegeninę įjungti rytais ir prisiversti prabėgt aplink rajoną. Juk ir užsirašius (ot kvaila buvau, nu nebebėgčiau, bet pinigai sumokėti..:D) aka bėgime :) marškinėlių noris ir kažką išbraukt iš Life Adventure list :D (kurį reik bent iki bėgimo pasirašyti :))
    Tokios knygos baisiai įkvepia ir baisiai sportiniai dalykai artimi kažkol... kad toks užsidegimas visa kam būtų.. ir šiaip kaip norėčiau kad kartu prasineštume bėgime, o dabar.. :)

    AtsakytiPanaikinti